۶ روش افزایش هوش و تقویت حافظه

اگر فکر می کنید که حافظتون به اندازه کافی قوی نیست، حتما از شنیدن روش هایی که باعث بهبود حافظه میشه خوشحال میشین. خبر خوب اینه که هر کسی می تونه با دنبال کردن روش ها ی مناسب و درست توانایی یادآوری اطلاعاتش رو افزایش بده و نیاز به تغییرات قابل توجه در شیوه ی زندگی نیست. در اینجا شش روش ساده برای بهبود حافظه بهتون معرفی می کنیم.
۶ روش بهبود و افزایش حافظه

۶ روش بهبود و افزایش حافظه
خواب کافی داشته باشید

افراد پرمشغله، همیشه به اندازه کافی نمی خوابند و این تاثیر منفی بر توانایی های ادراکی اونها میذاره. حداقل هفت تا نه ساعت خوابیدن در شب تاثیر شگفتی روی حافظه داره و در عرض چند روز با حفظ چرخه خواب مناسب احتمالا متوجه نتایج چشمگیر اون می شید. چرخه خواب رو به عنوان یک اولویت مهم قرار بدید که میتونه برای حافظه بلند مدت و کوتاه مدت مفید باشه.
خواب کافی

خواب کافی
ورزش کردن در بهبود حافظه موثر است

ورزش کردن یک روش عالی برای افزایش جریان خون هست و این جریان خونه که اکسیژن و مواد مغذی رو به مغز میرسونه. کسانی که بطور منظم ورزش می کنند حتما متوجه بهبود وضعیت حافظه بلند مدتشون میشن. همچنین سه بار دویدن در هفته اون هم به اندازه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میتونه بسیار مفید باشه.

مطالعات اخیر نشون میده که حتی یک دقیقه ورزش با شدت بالا در طول روز می تونه تاثیر بالایی داشته باشه! قابل توجه اون دسته افرادی که می گن در طول روز فرصتی ندارند, همیشه زمان کافی هست!
ورزش

ورزش

استراحت کافی داشته باشید

موقع درس خوندن (یا یادگیری هر چیز جدیدی) خیلی از ماها چند ساعت پشت سرهم مطالعه می کنیم. در اون زمان سرعت یادگیریمون خوبه ولی تمدید ساعات مطالعه همیشه گزینه خوبی نیست. به دلیل اینکه سطح یادگیری و حفظ اطلاعات از یک نقطه خاص و از یک زمان به بعد کم می شه.

مغز شما نیاز به استراحت داره چونکه حجم زیاد اطلاعات می تونه منجر به همان نوع از خستگی ذهنی بشه که بدنتون موقع ورزش بیش از حد تجربه می کنه.

استراحت کنید و به جای مطالعه مداوم در فواصل زمانی کوتاه مطالعه کنید. زمانی که متوجه میشید دیگه تمرکز کردن براتون سخته، استراحت کوتاهی داشته باشین. مغزتون بخاطر این کار ازتون تشکر میکنه.
استراحت

استراحت
مغزتون رو به چالش بکشید

اگه می خواید میزان حافطه تون بهبود پیدا کنه، دنبال راههایی برای به چالش کشیدن مغزتون باشید. جدول حل کنید یا بازی های فکری انجام بدید. شما می تونید تعداد زیادی از بازی های آنلاین رایگان پیدا کنید.

خیلی از بازی های فکری می تونه کارآمدتر از بازی های معمولی برای گذروندن زمان باشه. به چالش کشیدن مغز موجب تقویت مسیرهای عصبی میشه. چونکه توانایی های ذهنی رو به اندازه کافی بهبود می بخشه.
مغزتون رو به چالش بکشید

مغزتون رو به چالش بکشید

خوردن غذاهای سالم به حافظه کمک میکنه

مواد غذایی که می خورید نقش مهمی در گنجایش مغز برای ذخیره و به یادآوردن اطلاعات داره و یک رژیم غذایی فقیر می تونه بیشتر از اونی که فکرش رو میکنید بهتون آسیب بزنه. زغال اخته، کرفس و شکلات تلخ برای هر کسی که می خواد استفاده بیشتری از حافظش داشته باشه گزینه فوق العاده اییه.

مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان بالایی هستن، تاثیر مثبتی بر حافظه دارن. غذاهای فرآوری شده و مواد قندی باید به حداقل برسه چونکه این ها منجر به خستگی ذهنی می شن.
خوردن غذای سالم

خوردن غذای سالم
مدیتیشن و بهبود حافظه

مغز انسان می تونه تنها اطلاعات بسیار زیادی رو در یک زمان پردازش کنه ولی حواس پرتی بیش از حد می تونه انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت رو برای شما سخت کنه. مدیتیشن حتی برای ده دقیقه در روز توانایی شما رو برای تمرکز بهبود می بخشه. انجام اون یادآوری موارد مهم رو براتون ساده تر میکنه. برنامه هایی مثل Head space می تونه شما رو برای رسیدن به مسیری منظم تر کمک کنه. خلاصه مغزتون رو به چالش بکشید (البته بدون افراط) و با بدنتون خوب رفتار کنید, قطعا مغز شما ازتون تشکر میکنه!

مدیتیشن

مدیتیشن

شما هم اکنون اینجا هستید: دونفره » سلامت » ۶ روش افزایش و تقویت حافظه

جوفراست راهنمای خانواده





با وارد کردن ایمیل خودتان در کادر زیر و زدن دکمه مشترک شوید همواره جدیدترین ارسالهای سایت به ایمیل شما ارسال میشود: :

Delivered by FeedBurner

√ سیب دانلود دانلود رایگان بازی،اندروید،نرم افزار،آموزش زبان،موبایل

به اشتراک بگذارید

توضیحات :

نویسنده : admin | تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
تعداد مشاهده : 169 بار | دیدگاه : بدون دیدگاه
موضوعات: دسته‌بندی نشده


برچسب ها




دیدگاه ها :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)