تکنیک های تقویت حافظه کاری یا Working Memory

حافظه کاری موضوعی است که شما در طول روز می خواهید انجام دهید مثلاً با فردی تماس بگیرید یا کاری را به سرانجام برسانید

به یک آدرس مراجعه کنید و … تمام این اطلاعات در حافظه کوتاه در شما ثبت می شود بعد از انجام فعالیت موردنظر اگر نیازی

نداشته باشید مغزتان آرام آرام دستور فراموشی را صادر می کند ظرفیت حافظه کار ی ۲ ± ۷ کاراکتر است.

و احتمالاً تجربه کرده اید که چندین بارکارهای مهم خود را فراموش کرده اید

البته گاهی اوضاع از این وخیم تر است یعنی کلید خود را جا می گذارید یا در پارکینگ فرودگاه، دانشگاه یا عمومی محل

پارک ماشین خود را فراموش می کنید یا در آزمون های که در پیش رودارید نتایج خوبی نمی گیرید حتماً باید تکنیک های تقویت حافظه

را بیاموزید.

memory-tst-4

یک پیشنهاد:

۱- برای تقویت حافظه کوتاه مدت خود اطلاعات را یادداشت نمایید و در کلاس های یوگا و مدیتیشن که تمرکز شمارا بالا می برند شرکت کنید.

تحقیقات بسیاری را این زمینه مطالعه کرده ام که شرکت کنندگان بعد از ۳ هفته نتایج مثبت را دیده اند و بعد از ۸ هفته احساس بهتری

نسبت به حافظه خود داشته اند

اگر سؤالتان این است که مدیتیشن به تقویت حافظه کوتاه مدت یا بلندمدت چه ربطی دارد باید این گونه جواب بدهم در طول تمرینات

مدیتیشن مغز شما در حال پردازش اطلاعات نیست. پس مغز شما استراحت کوتاهی می کند و شما می توانید ذهن خود را خالی کنید و

استرس کمتری نسبت با بقیه ساعات تحمل کنید

حتماً میدانید اگر در بهترین حالت مثل من روش های تقویت حافظه را تدریس کنید، باشگاه ورزشی بروید، یوگا و مدیتیشن

کارکنید (هفته ای ۲ بار)، درامد بسیار عالی داشته باشید و عاشق شغلتان باشید، چون در یک کلان شهر زندگی می کنید استرس دارید

حتی با شنیدن صدا بوق ماشین های دیگر که ناخواسته و فقط از روی ناآگاهی بوق می زنند به شما و دیگران استرس می دهند پس

نگویید که استرس ندارید که اصلاً نمی توانم بپذیرم. در ضمن یک خواهش هم دارم اگر رانندگی می کنید لطفاً کمتر بوق بزنید این گونه

به خود و دیگران خیلی لطف می کنید.

۲-در بعضی از مقالات و سایت ها نوشته اند قهوه بنوشید من با این جمله خیلی موافق نیستم البته نمی خواهم اثرات مثبت کافئین را نفی

کنم اما تعادل بهترین چیز است

من نهایتاً با مصرف یک فنجان قهوه در روز موافقم. البته ما ایرانی ها خوشبختانه اهل مصرف قهوه زیاد نیستیم.

که یک متخصص نابغه در حوزه مغز است اعتقاد دارد که هفته ای ۳ بار ورزش، برای سلامتی مغز Daniel Amen 3- دکتر

بسیار ضروری از این روز خود من واقعاً در شرایطی که چند کسب وکار مختلف دارم اما تمام تلاشم را می کنم ورزش را از دست

ندهم زیرا با افزایش وزن حفره هایی در مغزتان شکل می گیرد که درنهایت حافظه خود را از دست خواهید داد.

۴- در هنگامی که موضوع جدیدی می آموزید آدامس بجوید. البته من به یاد دارم زمانی که در دوران مدرسه بودم اگر این کار را می کردیم معلم بلافاصله می گفت اون لنگه کفش را دربیار. ولی الآن تحقیقات نشان داده است جویدن آدامس هنگام یادگیری، بازیابی راحت تری برای اطلاعات دارد شاید یکی از دلایلش هم این باشد که در هنگام جویدن آدامس شما اکسیژن بیشتری وارد مغزتان می کنید.

در مورد تکنیکهای تقویت حافظه دانلود و مطالعه کتاب زیر رو شدیدا توصیه میکنم که راهکارهای بسیار مفیدی رو ارائه کرده است.

دانلود کتاب آموزش پلکانی تقویت حافظه در ۳۰ روز

۵- با خواب باکیفیت و راحت به تقویت حافظه خود کمک کنید.

شک ندارم که میدانید مهم ترین عضو بدن شما که مسئولیت یادگیری و یادآوری مطالب را به عهده دارد مغز شماست تحقیقات مربوط به تقویت حافظه را دنبال کردم تقریباً می توانم بگویم در تمام این تحقیقات در نقش مهم و مؤثر خواب در داشتن یک حافظه کارا و قوی اشتراک دارند.

مرد حافظه جهان دومینیک اوبراین می گوید اگر راحت و کافی نمی خوابید حافظه خود را از دست خواهید داد.

هم این نتایج مثبت ثبت شده است که اگر علاقه مند هستید می توانید کتاب r.daniel Amen در تحقیقات

را مطالعه فرمایید. Change your brain,change your life یا Use your brain to chance age

۶- کمتر از شبکه های اجتماعی و موبایل استفاده کنید.

البته این نتایج تحقیقات خودم هست ولی قول می دهم فقط یک هفته از همین الآن تصمیم بگیرید فقط ۱۵ دقیقه از شبکه های اجتماعی نصب شده درگوشی تان کمتر استفاده کنید تا مغزتان کمی نفس بکشد.

بعضی وقت ها واقعاً فراموش می کنم که تلگرام و اینستاگرام و … را چک کنم ولی به یاد ندارم چیز مهمی را

ازدست داده باشم.

۷- صبحانه بخورید.

در ژاپن خوردن صبحانه برای دانش آموزان الزامی است زیرا سیستم آموزش وپرورش ژاپن این را فهمیده است که اگر می خواهید کشوری پیشرفته و توسعه یافته داشته باشد باید روی دانش آموزان خود سرمایه گذاری کند پس دلیل ندارد فرهنگ خوردن صبحانه را یاد ندهند.

تمام دانش آموزانی که صبحانه می خورند و به مدرسه می روند حافظه بهتری نسبت به همکلاسی های خود دارد البته به یاد داشته باشید

خوردن صبحانه با گلایسمیک ایندکس بالا اصلاً مفید نیست حتی تمرکز خود را کاهش می دهید.

مثلاً کیک شکلاتی، شیرینی و … برای صبحانه مفید نیست.

تحقیقی داشتیم انجام می دادم که با این جمله برخورد کردیم.

۳۰% از غذاهایی که ما مصرف می کنیم مخصوص مغز است حالا چه زمانی از روز مغز می تواند غذای کافی را تأمین کند؟ صبح

اول وقت بهترین زمان است یعنی با خوردن صبحانه که حاوی مواد قندی، غلات و … باشد می توان حافظه قوی تری داشت.

منبع: سایت مطالعه شریف

در مورد تکنیکهای تقویت حافظه دانلود و مطالعه کتاب زیر رو شدیدا توصیه میکنم که راهکارهای بسیار مفیدی رو ارائه کرده است.

دانلود کتاب آموزش پلکانی تقویت حافظه در ۳۰ روز

جوفراست راهنمای خانواده





با وارد کردن ایمیل خودتان در کادر زیر و زدن دکمه مشترک شوید همواره جدیدترین ارسالهای سایت به ایمیل شما ارسال میشود: :

Delivered by FeedBurner

√ سیب دانلود دانلود رایگان بازی،اندروید،نرم افزار،آموزش زبان،موبایل

به اشتراک بگذارید

توضیحات :

نویسنده : admin | تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
تعداد مشاهده : 594 بار | دیدگاه : بدون دیدگاه
موضوعات: حافظه و تند خوانی


برچسب ها

, , , ,


دیدگاه ها :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)